پرسش‌های متداول

حساب کاربری

1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

پاسخ:
شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید باوارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “پروفایل من” به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
درانتهای هر ایمیل درج شده ” چنانچه تمایل به دریافت ایمیل از طرف ماندارید، بر روی لغو اشتراک کلیک کنید ” شما می توانید پس از دریافت اولین ایمیل ، عضویت خبرنامه را لغو کنید.برای تغییر ایمیل یا اصلاح کد ملی با همان ایمیلی که ثبت نام کرده‏‌اید به info@test.com ایمیل بزنید.اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت و فقط می‌توانید مجدداً با ایمیل جدید خود ثبت نام کنید.

2- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟

پاسخ:

لطفاً ایمیل‌های اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال می‏‌شود نه خود رمز.

3– آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

پاسخ:
برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید،سپس روی گزینه “سفارشات من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

ثبت و پیگیری سفارش

1آیا برای خرید از بازار کارتن، حتما باید در سایت عضو باشم؟

پاسخ:

بله،با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل کنید.

با عضویت در بازار کارتن می‌توانید:

– سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید

– به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید

– لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید

– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید

– در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید

2- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ:

شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

3- آیا می‌توانم برای شخص دیگری ازبازار کارتن خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

پاسخ:

بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) ورود به بازار کارتن، 2) اطلاعات ارسال سفارش،
3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت.
درمرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما می‌توانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

4- آیا می‌توانم با حساب کاربری خودم، خرید کنم و فاکتور به نام شخص حقوقی یا شرکت صادر شود؟

پاسخ:

بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) ورود به بازار کارتن، 2) اطلاعات ارسال سفارش،
3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت. در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش “شخص حقوقی هستید؟”، با کلیک روی عبارت “اطلاعات حقوقی خود را تکمیل/ ویرایش کنید.

همچنین با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتور حقیقی به حقوقی وجود ندارد. 

5- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

پاسخ:

بازار کارتن با ارسال ایمیل، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید.

6- آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

پاسخ:

خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت بازار کارتن با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

7- می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

پاسخ:

تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن،با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.


8- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با بازار کارتن تماس بگیرم؟

پاسخ:

خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش بازار کارتن با شما تماس خواهند گرفت.


9- می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ: بله،  اما به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، بهتر است مشتریان محترم ‏ سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

10- در صورتی که خرید من برای شخص دیگری باشد، آیا فاکتور فروش به همراه بسته برای تحویل‌گیرنده فرستاده خواهد شد؟
پاسخ:

در مرحله اطلاعات ارسال سفارش، عبارت “آیا مایل هستید به همراه این سفارش فاکتور ارسال شود؟” نمایان خواهد شد که اگر ‏بخواهید فاکتور همراه بسته ارسال نشود، باید گزینه خیر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پیش فاکتور الکترونیکی خرید جهت اطلاع از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌‏شود.

کالاهای عرضه شده در بیگی کالا


1-کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟

پاسخ:
گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به “ناموجود” تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال بازار کارتن تلاش می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند. در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت “ناموجود” یا “به زودی” را دارید، می‏‌توانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت بازار کارتن، از سرویس “به من اطلاع بده” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد، استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت، از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع رسانی شود.


2- آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

پاسخ:
کالاهای دارای قیمت که در سایت بازار کارتن با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار بازار کارتن موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت
سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.

همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه، تعدادی از محصولات با تخفیف‏‌هایی بسیار ویژه‌‏تر نسبت به فروش‏های ویژه عرضه می‏‌شوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش‏ گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به “ناموجود” تغییر می‏‌کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.


3- آیا تعداد خرید از یک کالا در بازار کارتن محدودیتی دارد؟

پاسخ:
به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در بازار کارتن وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می‏‌شود.

 

پرداخت

1- مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

پاسخ:

همگی کاربران بازار کارتن می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت بازار کارتن، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب‏‌های اعلام شده در سایت بازار کارتن برای همه کاربران وجود دارد. در صورتی که آدرس تحویل سفارش، یکی از شهرهای تحت پوشش تحویل اکسپرس بازار کارتن باشد، مشتریان می‌‏توانند هزینه را هنگام تحویل سفارش، در محل به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارتخوان سیار پرداخت کنند.

برای اطلاعات بیشتر می‏توانید به صفحه روش‌‏های پرداخت مراجعه کنید.


2- با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

پاسخ:

شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت بازار کارتن، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

3- آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیت‏‌هایی دارد؟

پاسخ:
بله، هنگامی که تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که این محدودیت در تماس تلفنی مرکز امور مشتریان بازار کارتن به مشتری اعلام خواهد شد.


4- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

پاسخ:
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.


5- آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.


6- آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟

پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی بازار کارتن از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.


7- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت بازار کارتن امن است؟

پاسخ:
پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از بازار کارتن که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:


– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.


– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.

– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

ارسال سفارش‌ها

1- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌شود؟

پاسخ:

هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

2- چرا با این که تحویل اکسپرس بازار کارتن را انتخاب کرده‏‌ام، ارسال سفارش من مشمول هزینه شده است؟

پاسخ:

در حال حاضر تحویل رایگان اکسپرس بازار کارتن، فقط شامل سفارش‌‌‌‏هایی با آدرس تحویل در شهر تهران و با ارزش بیش از چهارصد هزار تومان می‌‏شود.


3- آیا می‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟

پاسخ:
زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از تهران پس از تحویل به باربری ، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات باربری مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد. درباره ارسال اکسپرس، شما می‏‌توانید بازه زمانی مناسب برای تحویل گرفتن سفارش خود را هنگام ثبت آن سفارش در مرحله آدرس و شرایط ارسال، اعلام کنید.
بازار کارتن همه تلاش خود را می‏‌کند تا سفارش حدود ساعت درخواستی به دست شما برسد. با وجود این به دلیل مسایل مختلف مانند برنامه زمان ‏بندی ارسال دربازار کارتن و مشکلات ترافیکی، وعده تحویل دادن کالا راس ساعت خاص برای بازار کارتن مقدور نیست.

4- پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟

پاسخ:

زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه روش‌های ارسال مراجعه کنید.

5- می‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌‏ام با مراجعه به بازار کارتن به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

پاسخ:
از آنجا که بازار کارتن یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، تحویل حضوری سفارش در محل بازار کارتن امکان‌پذیر نیست.

6- تحویل اکسپرس تهران در چه محدوده‌ای امکان‌پذیر است؟

پاسخ:
در حال حاضر فقط سفارش‌هایی که در محدوده‌های زیر در شهر تهران قرار دارند امکان ارسال توسط ماموران توزیع سفارش بازار کارتن را دارا هستند و سایر محدوده‌ها از طریق پیک ویژه ارسال می‌شوند:

از سمت شرق: تا سه راه آزمایش (بعد از سه راه آزمایش، اگر آدرس از مسیر خیابان دماوند نباشد مانند آدرس‌های به سمت حکیمیه و خود حکیمیه ارسال با پیک مقدور است)

از سمت غرب: بزرگراه همت (منطقه 22) تا شهرک باقری، آزاد شهر و پیکان شهر تا کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج و جاده قدیم کرج

از سمت جنوب: تا بزرگراه آزادگان به استثنای شهرری و دولت آباد از سمت خاوران تا شهرک مشیریه (برای خود شهرک مشیریه مقدور است). مناطق جاده بهشت زهرا، باقرشهر، واوان، پالایشگاه ، نیروگاه برق، قیامدشت، شهرک صنعتی عباس آباد در محدوده تحویل از طریق تحویل اکسپرس بازار کارتن نیستند.

7- سفارش‌ها چه زمانی به باربری تحویل داده می‌شود؟

پاسخ:

همه سفارش‌‏ها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل باربری مستقر در محل پردازش سفارش‌های بازار کارتن می‏‌شوند.

8- آیا می‏‌توانم سفارشی را که با باربری ، ارسال شده رهگیری کنم؟

پاسخ:

بله، شما برای رهگیری سفارشی که با باربری ارسال شده می‏‌توانید با تماس با باربری کالای ارسال شده را رهگیری کنید 

قیمت :

1- آیا قیمت محصولات در سایت بازار کارتن به روز هستند؟

پاسخ:

بله، بازار کارتن به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌کند.
2- آیا برای مشتریان دائمی، خرید با تعداد بالا و یا خریدهای سازمانی قیمت‌‏ها متفاوت خواهد بود؟

پاسخ:

در حال حاضر محاسبه تخفیف برای همه مشتریان فقط بر اساس سیستم کالا بن امکان پذیر است. شما می‏‌توانید با خریدهای پیوسته از حداکثر تخفیفات ممکن برای
خود و سازمان خود بهره‌مند شوید.

3- آیا قیمت‌‏های بازار کارتن نسبت به بازار ارزان‌‏تر است؟

پاسخ:

سیاست قیمت‏ گذاری در بازار کارتن مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمت‏‌ها در بازار کارتن کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از بازار کارتن برای مشتریان به صرفه است. قیمت‌‏های ارائه شده برای کالاها در بازار کارتن قیمت‌‏های خرده فروشی است که غالباً توسط تولید‏کننده و یا نماینده رسمی توزیع آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین می‏‌شوند. سیاست قیمت‌ گذاری در بازار کارتن منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشه‏‌ای از کشور قیمت‏‌ها یکسان و شفاف هستند. با در نظر گرفتن امکان استفاده از طرح‌های تشویقی و تخفیفات ویژه کالا کالا از قبیل “کالا بن” و “پیشنهاد شگفت انگیز” و سایر سرویس‌‏های ارزش افزوده سطح قیمت‏‌ها در بازار کارتن بیش از پیش مناسب ارزیابی می‌شوند.

نحوه فعالیت بازار کارتن

1- آیا بازار کارتن در تهران یا سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟

پاسخ:

بازار کارتن در هیچ نقطه‌‌ای از کشور نماینده فروش یا خدمات پس از فروش ندارد. کلیه سرویس‌‏ها و تراکنش‏‌های مالی و خدمات فروش قابل ارائه بازار کارتن از طریق دفتر مرکزی تهران که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق ایمیل info@test.com به بازار کارتن اطلاع دهید.
توجه داشته باشید که در حال حاضر بازار کارتن در شهرهای تحت پوشش تحویل اکسپرس، تنها خدمات ارسال و تحویل سفارش را از طریق مراکز توزیع و پخش خود انجام می‌دهد و
برای خرید تنهاباید به وب سایت بازار کارتن مراجعه و سفارش خود را ثبت کرد.