10 نکته مهم که باید در مورد طراحی کارتن بسته بندی بدانید.

با ما همراه باشید تا نکاتی را که باید در مورد طراحی کارتن بسته بندی بدانید یاد بگیرید. بسته بندی محصولات مصرفی یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی است. بسته بندی طراحی چشم نواز باید هم به لحاظ جسمی و هم از لحاظ روانی ارتباط برقرار کند. بسته بندی، محصول را مشخص می کند و به مصرف کنندگان اطمینان می دهد که خرید آنها صحیح است. با این حال ، این تنها زمانی ممکن است رخ دهد که صاحبان برند و مارک با کیفیت بسته بندی محصول مطابق میل مصرف کنندگان مطابقت داشته باشد. بسته بندی هرگز نباید خریداران را برای خرید منع کند. برای به دست آوردن این مهم، نکاتی وجود دارد که بازاریابان و کارشناسان طراحی باید اعمال کنند. در ادامه 10 نکته مهم که باید در مورد طراحی کارتن بسته بندی بدانید.

 

10 نکته مهم که باید در مورد طراحی کارتن بسته بندی بدانید

1- در مورد طراحی کارتن بسته بندی زود شروع کنید

مراحل اولیه بسته بندی را در فرایند توسعه محصول شروع کنید. ایده های مختلفی را تهیه کنید تا تصویری از محصول نهایی را بدست اورید. آنچه برخی از رقبا با بسته بندی خود انجام داده اند را مقایسه کنید. ایده های بسته بندی نیز ممکن است از محصولاتی در طبقه بندی دیگر باشد. بر اساس تحقیق در مورد بازار هدف ، مدلهای تبلیغاتی ایجاد کنید. مصرف کنندگان بهترین منبع برای بیان آنچه می خواهند ببینند یا نیاز دارند هستند.

2- طراحی کارتن بسته بندی را ساده نگه دارید

کمتر برای بسیاری از محصولات بیشتر است. تلاش برای غلبه بر یک محصول از طریق بسته بندی آن می تواند تأثیر متضادی داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که بسته بندی آنچه لازم است را انجام می دهد ، نه چیزی بیشتر. محصول باید به راحتی قابل حمل باشد ، شامل هشدار قابل استفاده و همچنین محصول را حفظ و محافظت می کند. بسته بندی سفارشی یا حتی بسته بندی کارتن تاشو می تواند گران باشد و در صورت عدم هدف ، هدر دادن دلار بازاریابی است.

3- برندسازی و موقعیت یابی را در نظر بگیرید

موقعیت یابی بازار و برندسازی فاکتورهای مهمی است که باید در نظر بگیرید. شناخت بازار هدف برای یک محصول خاص شامل شناسایی انتظارات آنها برای محصول می باشد. بررسی کاربران نهایی به تعیین موثرترین و چشم نواز بسته بندی کمک خواهد کرد. دریابید که چگونه محصولات رقیب در رفع نیازها و بهره برداری از آن ناتوان هستند.

4- نحوه فروش را در مورد طراحی کارتن بسته بندی مشخص کنید

فروش محصولات از طریق اینترنت نوعی حیوان متفاوت از داشتن محصولات در فروشگاه آجر و ملات است. مصرف کنندگان قادر به لمس و احساس محصول قبل از خرید نیستند ، بنابراین بسته بندی باید برای حواس دیگر جذاب باشد. با این وجود ، محصولی که روی یک قفسه نشسته است ، باید از کالاهای رقیب به اندازه کافی برای خریداران استفاده کند.

5- در طراحی کارتن بسته بندی بر تایپوگرافی تمرکز کنید

چه محصول از طریق اینترنت ، چه در فروشگاه و چه در هر دو کشور فروخته شود ، متن روی بسته بندی باید خوانا باشد. بازار هدف تعیین می کند که متن برای چه اندازه یا بزرگ است. رنگ متن باید با طراحی کلی بسته بندی ترکیب شود. این امر همچنین نیاز به قرار دادن موارد مهم در بسته بندی و حذف متن اضافی دارد. اگر مصرف کنندگان مجبور باشند فشار ببینند که محصول فوق العاده است ، آنها از رقیب خریداری می کنند.

 

6- در مورد طراحی کارتن بسته بندی به محیط زیست فکر کنید

بسیاری از مصرف کنندگان از چگونگی تأثیر محصولاتی که خریداری می کنند بر مسائل زیست محیطی تأثیر می گذارد. اکثر مردم بازیافت می کنند و انتظار دارند که بسته بندی محصولات نیز با محیط سازگار باشد. توسعه طرح های بسته بندی چشم نواز که دو برابر بسته بندی سازگار با محیط زیست هستند نیز می تواند باعث افزایش فروش شود. سعی کنید در طراحی کارتن بسته بندی بازیافتی بودن را درنظر بگیرید. همچنین ممکن است الزامات تولید قانونگذاری در نظر گرفته شود. همه قانون ها محدود کننده نمی شوند. با این حال ، مصرف کنندگان و گروه های مدافع ممکن است توجه کنند. داشتن یک شهروند شرکتی خوب نسبت به محیط زیست می تواند پرداخت کند.

7- در طراحی کارتن بسته بندی توجه مصرف کننده را جلب کنید

تحقیقات بازار هدف ایده هایی را نشان می دهد که توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند و جلب می کند. مصرف کننده متوسط ​​فاصله کمی دارد و ممکن است قبل از تصمیم گیری برای خرید محصول ، به سوت ها و زنگ های زیادی احتیاج داشته باشد. با این حال ، بسته بندی نباید آنقدر روند و رنگ داشته باشد که بی ربط باشد. یافتن تعادل مناسب ممکن است با آزمایش و خطا همراه باشد. وفاداری مصرف کننده را با ایجاد تغییرات جزئی در بسته بندی حداقل هر دو سال یک بار حفظ کنید.

8- طراحی کارتن بسته بندی را یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید

سرمایه گذاری روی بسته بندی های با کیفیت بالا باعث اعتقاد مصرف کنندگان مبنی برخریدچیزی باارزش میشود.

به یاد داشته باشید که بسته بندی نشانگر مارک است

اگر مقدار درک شده براساس نحوه ظاهر محصول کم باشد مصرف کنندگان به سرعت از خرید خود منصرف میشوند.

 

9- از محصول خود محافظت کنید

جزئیات خارجی برای جلب توجه مصرف کنندگان و مصرف کنندگان بالقوه مهم است.

با این حال ، بسته بندی نیز باید محصول را حفظ کند تا مصرف کنندگان آماده استفاده از آن شوند.

در نظر بگیرید چه مدت محصول در قفسه های فروشگاه یا در فرآیند زنجیره تامین باقی بماند.

کالاهای مصرفی ممکن است چندین ماه یا سال طول بکشد تا به مقصد نهایی خود برسد.

بنابراین مواد بسته بندی باید قادر به مقاومت در برابر عناصری باشند که با آنها تماس می گیرند.

در طراحی کارتن بسته بندی میزان مقامت کارتن و جعبه بسته بندی بسیار نکته مهمی است.

10- محدودیت های تولید و تولید احتمالی را در نظر بگیرید

تعیین چگونگی پر کردن بسته بندی با محصول مهم است.

محدودیت های تولید ممکن است مانع از نحوه طراحی بسته بندی شود

شاید نیاز به بخشی از فرآیند اولیه باشد.

گفتگوهای مداوم با بخش تولید اطمینان حاصل میکند که طرح به بهترین شکل ممکن هماهنگی دارد.

از یک لیست کوتاه کار کنید که تجهیزات و کارکنان تولید را مورد توجه قرار دهد

همچنین آنچه مصرف کنندگان می خواهند ببینند.